Teoretikerer til opgave.
Hej Alle.
Jeg er igang med idéudvikling til min opgave i pædagogik.
Mine spørgsmål til opgaven:
Skolen som forbrugsgode eller fællesgode?
Forældre som borgere eller brugere?
Men jeg mangler noget teori jeg kan sætte på. Jeg ville synes det kunne være spændende med noget samfundsteori omkring det at være borger i en velfærdsstat og det at være bruger i en velfærdstat. Men som i nok kan læse, er jeg på bar bund omkring egentlig teori.
Måske har nogle af jer der ude, nogle rigtig gode ideer som i vil dele med mig.
På forhånd tak.
Jeg er igang med idéudvikling til min opgave i pædagogik.
Mine spørgsmål til opgaven:
Skolen som forbrugsgode eller fællesgode?
Forældre som borgere eller brugere?
Men jeg mangler noget teori jeg kan sætte på. Jeg ville synes det kunne være spændende med noget samfundsteori omkring det at være borger i en velfærdsstat og det at være bruger i en velfærdstat. Men som i nok kan læse, er jeg på bar bund omkring egentlig teori.
Måske har nogle af jer der ude, nogle rigtig gode ideer som i vil dele med mig.
På forhånd tak.
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension