Social arv og uddannelses-gennemførelse
Kære alle.
Jeg vil høre, om I kender til undersøgelser, der dokumenterer følgende:
- folk med lavere social oprindelse bruger længere tid på at gennemføre en universitetsuddannelse end andre.
- folk med anden etnisk baggrund end dansk bruger længere tid på at gennemføre en universitetsuddannelse end andre.
På forhånd tak!
/Nils
Jeg vil høre, om I kender til undersøgelser, der dokumenterer følgende:
- folk med lavere social oprindelse bruger længere tid på at gennemføre en universitetsuddannelse end andre.
- folk med anden etnisk baggrund end dansk bruger længere tid på at gennemføre en universitetsuddannelse end andre.
På forhånd tak!
/Nils
hej ncw - jeg ved ikke om det er for sent men hvis man googler "college completion duration analysis" får man fx nedenstående. De kan måske danne udgangspunkt for videre litt. søgning. Jeg er ret sikker på at der ikke er lavet dansek videnskabelige studier, men måske man har lavet noget hos enten undervisningsministeriet eller finansministeriet (som kontroller om uvm laver fusk)
bh
anders
Giorgio Brunello, a and Rudolf Winter-Ebmer "Why do students expect to stay longer in college? Evidence from Europe", Economics Letters
Volume 80, Issue 2, August 2003, Pages 247-253
og
Juan Carlos Calcagno, Peter Crosta, Thomas Bailey and Davis Jenkins "Does Age of Entrance Affect Community College Completion Probabilities? Evidence From a Discrete-Time Hazard Model", Educational Evaluation and Policy Analysis, Vol. 29, No. 3, 218-235 (2007)
og
Häkkinen, Iida, Uusitalo, Roope "The Effect of a Student Aid Reform on Graduation: A Duration Analysis", http://www.nek.uu.se/pdf/wp2003_8.pdf
bh
anders
Giorgio Brunello, a and Rudolf Winter-Ebmer "Why do students expect to stay longer in college? Evidence from Europe", Economics Letters
Volume 80, Issue 2, August 2003, Pages 247-253
og
Juan Carlos Calcagno, Peter Crosta, Thomas Bailey and Davis Jenkins "Does Age of Entrance Affect Community College Completion Probabilities? Evidence From a Discrete-Time Hazard Model", Educational Evaluation and Policy Analysis, Vol. 29, No. 3, 218-235 (2007)
og
Häkkinen, Iida, Uusitalo, Roope "The Effect of a Student Aid Reform on Graduation: A Duration Analysis", http://www.nek.uu.se/pdf/wp2003_8.pdf
- måske løbet for længst er kørt for spørgsmålet, men jeg fandt denne. Måske, måske - en anden har brug for svaret.
Cathrine Mattson, Martin D. Munk, ”Social uddannelsesmobilitet på kandidat- og forskeruddannelser, SFI. 08:33
kh Helene
Cathrine Mattson, Martin D. Munk, ”Social uddannelsesmobilitet på kandidat- og forskeruddannelser, SFI. 08:33
kh Helene
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension