opgave i videnskabsteori og pædagogik - politiets brug af skydevåben
Jeg har brug for hjælp til at komme igang med en analyse af rapporten om politiets brug af skydevåben.
Min problemformulering lyder sådan her:
Er der sammenhæng mellem skydeundersøgelsens konklusion og anbefalinger og de didaktiske overvejelser der indgå i politiets skydeuddannelse.
Skal der tales om kvantative og kvalitative undersøgelser, evidens, objektivitet, osv.
Findes der rapporter som tager udgangspunkt i lignende politirapport, så jeg kan se hvordan man bygger analysen op og argumentere.
Min problemformulering lyder sådan her:
Er der sammenhæng mellem skydeundersøgelsens konklusion og anbefalinger og de didaktiske overvejelser der indgå i politiets skydeuddannelse.
Skal der tales om kvantative og kvalitative undersøgelser, evidens, objektivitet, osv.
Findes der rapporter som tager udgangspunkt i lignende politirapport, så jeg kan se hvordan man bygger analysen op og argumentere.
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension