Mulighed for mønsterbrud i lyset af Bourdieu og Luhmann
Hejsa allesammen
Jeg sidder lige og skriver eksamensopgave i pædagogik, og så håbede jeg lidt på at der var nogen herinde, som kunne hjælpe mig en sammenligning af Bourdieus og Luhmanns syn på muligheden for mønsterbrud?
På forhånd tak
Janis
Jeg sidder lige og skriver eksamensopgave i pædagogik, og så håbede jeg lidt på at der var nogen herinde, som kunne hjælpe mig en sammenligning af Bourdieus og Luhmanns syn på muligheden for mønsterbrud?
På forhånd tak
Janis
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension