Børne erkendelse med hensyn til kulde og varme?
Hej
Måske er det det forkerte forum, men vil høre om nolge kender til "information" omkring, hvornår børn udviklingsmæssigt er i stand til mærke kulde og varme (som en voksen ville opfatte det).
HIlsen
Tommy
Måske er det det forkerte forum, men vil høre om nolge kender til "information" omkring, hvornår børn udviklingsmæssigt er i stand til mærke kulde og varme (som en voksen ville opfatte det).
HIlsen
Tommy
jeg maa indroemme at jeg ogsaa har svaert ved at se sociologien i dit spoergsmaal.
Men hvad mener du helt praecist med "som en voksen ville opfatte det"? Mener du blot det, at de med alderen bliver bedre til at diskriminere mellem forskellige temperaturer?
Men hvad mener du helt praecist med "som en voksen ville opfatte det"? Mener du blot det, at de med alderen bliver bedre til at diskriminere mellem forskellige temperaturer?
Jeg forkert forum, men hvor skulle jeg ellers spørge??
Ja godt spørgsmål - nok en dårlig formulering. Men jeg kunne så spørge, hvornår er barn er i stand til at erkende, hvad der er bedst for eget velfærd. Altså "hvornår er er en barn i stand til at lave en kontingent dom (a posteriori) fx at det er snevejr udenfor, så derfor ville det nok være fornuftigt, at tage jakke på". Det er altså den erkendelsesmæssige udvikling jeg er interesseret i.
Ja godt spørgsmål - nok en dårlig formulering. Men jeg kunne så spørge, hvornår er barn er i stand til at erkende, hvad der er bedst for eget velfærd. Altså "hvornår er er en barn i stand til at lave en kontingent dom (a posteriori) fx at det er snevejr udenfor, så derfor ville det nok være fornuftigt, at tage jakke på". Det er altså den erkendelsesmæssige udvikling jeg er interesseret i.
Om forummet er forkert, skal jeg ikke gøre mig klog på, men spørgsmålet er ubesvarligt: Det forudsætter, at der er én given fornuft, som man (børn) på et eller andet tidspunkt er tilstrækkeligt indviet i til, at man kan betragte dem som oplyste. Dit spørgsmål (i hvert fald i ovenstående formuleringer) tager ikke højde for, at dette ikke er tilfældet, og derfor kan det ikke besvares.
Mvh Nils
Mvh Nils
Nå men jeg er da glad for, at kunne stille et spørgsmål ingen kan svare på griner
Men jug går da ud fra, at nogle inden for hjerneforskningen og generelt inden for børnepsykologi, at de har en ide om det. Jeg gåre ud fra, at det ikke kund forudsætter at et b arn skal være indviet i det, men at hjernen osse skal være tilstrækkelig udviklet osv.
Der må kunne siges et eller andet om det...hvis man altså har lyst til at sige noget om det.
Men jug går da ud fra, at nogle inden for hjerneforskningen og generelt inden for børnepsykologi, at de har en ide om det. Jeg gåre ud fra, at det ikke kund forudsætter at et b arn skal være indviet i det, men at hjernen osse skal være tilstrækkelig udviklet osv.
Der må kunne siges et eller andet om det...hvis man altså har lyst til at sige noget om det.
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension