Unge i moderniteten
Hej jeg mangler lidt inspiration til min synopsis. Jeg skal skrive ud fra følgende problemstilling:
[b]Hvad betyder det for lærerollen, at nutidens børn er vokset op i en tid som er præget af en individualitet samtidig med at de skal kunne indgå i et fællesskab? Hvilke kompetencer er vigtige for læreren at besidde for at kunne møde disse børn? [/b]
Er lidt i tvivl om hvilke teoretikere jeg skal bruge, man kan jo ikke tage dem alle sammen.
har indtil nu prøvet at lave en skitse over opgave opbygningen:
- modernitetsbeskrivelse
- skolen i moderniteten
- lærerrollen i moderniteten
håber der en en der kan hjælpe..måske flere..
[b]Hvad betyder det for lærerollen, at nutidens børn er vokset op i en tid som er præget af en individualitet samtidig med at de skal kunne indgå i et fællesskab? Hvilke kompetencer er vigtige for læreren at besidde for at kunne møde disse børn? [/b]
Er lidt i tvivl om hvilke teoretikere jeg skal bruge, man kan jo ikke tage dem alle sammen.
har indtil nu prøvet at lave en skitse over opgave opbygningen:
- modernitetsbeskrivelse
- skolen i moderniteten
- lærerrollen i moderniteten
håber der en en der kan hjælpe..måske flere..
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension