uddannelsessociologi
Hej allesammen, nu prøver jeg at skrive igen, da jeg havde stor gavn og glæde af det sidst.1000 tak for hjælpen.
Jeg sidder med endnu en opgave bare i uddannelsessociologi, hvor mit fokus er udsatte unge og uddannelse i moderniteten. Er der nogle der har en et bud på hvordan man kan præcisere det? Jeg tænker på at bruge evt. på at bruge Giddens til at beskrive samfundet på et mere overordnet plan, og Ziehe til en nærmere beskrivelse af hvad det er for nogle betingelser der gør sig gældende for unge.
Mvh Rikke
Jeg sidder med endnu en opgave bare i uddannelsessociologi, hvor mit fokus er udsatte unge og uddannelse i moderniteten. Er der nogle der har en et bud på hvordan man kan præcisere det? Jeg tænker på at bruge evt. på at bruge Giddens til at beskrive samfundet på et mere overordnet plan, og Ziehe til en nærmere beskrivelse af hvad det er for nogle betingelser der gør sig gældende for unge.
Mvh Rikke
Hej Rikke
Lilli Zeuner har lavet flere undersøger om unges ( = gymnasieelevers) uddannelsesstrategier. Du kan jo tjekke dem ud:
Zeuner, Lilli (1997): "Livsstrategier og uddannelsesvalg". Kbh.: SFI
Zeuner, Lilli (2000): "Unge mellem egne mål og fællesskab". Kbh.: SFI (kan downloades gratis).
Jeg er selv ved at lave en ph.d om social arv og uddannelsesvalg. Tjek min hjemmeside - måske er der noget du kan bruge (http://www.sfi.dk/sw234.asp) ;-).
Mvh.
Mads
Lilli Zeuner har lavet flere undersøger om unges ( = gymnasieelevers) uddannelsesstrategier. Du kan jo tjekke dem ud:
Zeuner, Lilli (1997): "Livsstrategier og uddannelsesvalg". Kbh.: SFI
Zeuner, Lilli (2000): "Unge mellem egne mål og fællesskab". Kbh.: SFI (kan downloades gratis).
Jeg er selv ved at lave en ph.d om social arv og uddannelsesvalg. Tjek min hjemmeside - måske er der noget du kan bruge (http://www.sfi.dk/sw234.asp) ;-).
Mvh.
Mads
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension