Socialkonstruktionisme
Hej!
Jeg skriver, fordi jeg er ved at forberede BA-elsamen, hvor jeg har skrevet en opgave om begrebet dannelse. Jeg har primært brugt socialkonstruktionisme og vil derfor diskutere svaghederne ved et socialkonstruktionistisk dannelsesideal. Jeg har udledt et socialkonstruktionistisk dannelsesideal til at være relativt indholdstomt og mere være et spørgsmål om evnen til at lære at læse samt iagttage sin egen iagttagelse (Thyssen-luhman). Er der nogen, der har ideer til, hvad man kunne sige om det, da jeg synes det er meget svært?
/Ida
Jeg skriver, fordi jeg er ved at forberede BA-elsamen, hvor jeg har skrevet en opgave om begrebet dannelse. Jeg har primært brugt socialkonstruktionisme og vil derfor diskutere svaghederne ved et socialkonstruktionistisk dannelsesideal. Jeg har udledt et socialkonstruktionistisk dannelsesideal til at være relativt indholdstomt og mere være et spørgsmål om evnen til at lære at læse samt iagttage sin egen iagttagelse (Thyssen-luhman). Er der nogen, der har ideer til, hvad man kunne sige om det, da jeg synes det er meget svært?
/Ida
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension