Piaget/klafki/luhmann
hej. jeg er studerende på DPU i århus på general pædagogik. har lige nu gang i min første eksamensopgave som skal omhandle vejledning, hvor jeg har tænkt mig at tage perspektivet vejledning som "opdrager" eller om vejledning kan være udgangspunktet i den læring, man som den som søger vejledning får, og hvordan det kan komme til udtryk i en senmoderne forståelse. jeg vil bruge Luhmann og Klafki og ligeledes Piaget som jo som Luhmann er konstruktivist... er der "nogen" som kan gi mig nogle gode indspark..veje at gå af..links, eller bøger som har sagt jer noget, ja så hører jeg mægtig gerne fra jer..
hilsen brian
hilsen brian
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension