Kulturel kapital
Hej alle,
Jeg har skrevet en opgave om udsatte unge med anden etnisk baggrund, der ikke har uddannelse og eller i beskæftigelse, altså med andre ord er disse udsatte unge ikke integrerede i det danske samfund. Jeg har i opgaven skrevet om hvorfor dette er tilfældet. Jeg har blandt andet forklarede det ud fra ungdommen og den kultur disse unge kommer fra. og ud fra dette har jeg set hvad det betyder for deres måde at lære på.
Men nu har eg tænkt mig at have et nyt vinkel ind over det. Derfor har jeg valgt Bourdieus syn på den kulturelle kapital og hvilken betydning denne har for de unge. Jeg vil derfor spørge om er det okay at jeg kun beskæftiger mig med den kuturelle kapital til eksamen eller skal jeg også inddrage alle de andre kapitaler. Der er dog også en anden ting, i opgaven har jeg skrevet en perspektivering og denne går ud på Bourdieus syn på habitus og hvilken effekt denne har på de unge. Det er meget generelt og ikke specifikt. Tror i så det vil være en ulempe hvis jeg igen talte, men dog lidt mere konkret om den kulturelle kapital til eksamen? Hvad mener i? Jeg er virkelig lost og har brug for hjælp.
Tusind tak på forhånd
Jeg har skrevet en opgave om udsatte unge med anden etnisk baggrund, der ikke har uddannelse og eller i beskæftigelse, altså med andre ord er disse udsatte unge ikke integrerede i det danske samfund. Jeg har i opgaven skrevet om hvorfor dette er tilfældet. Jeg har blandt andet forklarede det ud fra ungdommen og den kultur disse unge kommer fra. og ud fra dette har jeg set hvad det betyder for deres måde at lære på.
Men nu har eg tænkt mig at have et nyt vinkel ind over det. Derfor har jeg valgt Bourdieus syn på den kulturelle kapital og hvilken betydning denne har for de unge. Jeg vil derfor spørge om er det okay at jeg kun beskæftiger mig med den kuturelle kapital til eksamen eller skal jeg også inddrage alle de andre kapitaler. Der er dog også en anden ting, i opgaven har jeg skrevet en perspektivering og denne går ud på Bourdieus syn på habitus og hvilken effekt denne har på de unge. Det er meget generelt og ikke specifikt. Tror i så det vil være en ulempe hvis jeg igen talte, men dog lidt mere konkret om den kulturelle kapital til eksamen? Hvad mener i? Jeg er virkelig lost og har brug for hjælp.
Tusind tak på forhånd
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension