Bourdieu, social arv og folkeskolen
Hej, jeg skal til spykologi eksamen og har skrevet om social arv, mønsterbrydere og folkeskolen. Altså hvordan vi som lærere kan støtte børnene i at bryde med den sociale arv. Her har jeg skrevet lidt om Bourdieu og tænker nu, om der er nogle gode råd om hvad jeg kan bruge til eksamen, når jeg skal forklare om mønsterbrydere.
håber i forstår hvad jeg vil frem til :)
k.h. Samira
håber i forstår hvad jeg vil frem til :)
k.h. Samira
hov der er lige en slå fejl, det er selvfølgelig psykologi eksamen jeg skal til. Ups. Hilsen Samira
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension