barn-voksen relationer
hej...
Jeg er en pædgog studerende, der er i gang med at skrive en opgav om relationer. vores fokus lægger på barn-voksen relationen. Har lidt problemer med at finde teoretikere og at indkredse emnet. det virker enormt bredt når jeg har læst om det... håber nogle kan komme med nogle forslag ti mig, hvordan jeg kan gribe min opgave an...
På fohånd tak..
Jeg er en pædgog studerende, der er i gang med at skrive en opgav om relationer. vores fokus lægger på barn-voksen relationen. Har lidt problemer med at finde teoretikere og at indkredse emnet. det virker enormt bredt når jeg har læst om det... håber nogle kan komme med nogle forslag ti mig, hvordan jeg kan gribe min opgave an...
På fohånd tak..
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension