Ang sis opgave
Hej
Jeg er igang med at skrive min kso opgave i sis (skolen i samfundet) min problemformulering lyder "er det skolens ansvar at opdrage eleverne omkring mobning". Mit problem i opgaven, ligger ved at jeg syntes jeg magler nogle teoretiker, med deres teorier som handler om dett område. På nuværende tidspunkt har jeg Bourdieus habitus tænkning og Gardners mange intelligenser. Men jeg mangler nogle flere, så hvis der er nogle som kan hjælpe mig med dette, vil jeg sætte stor pris på det.
Hilsen Tina
Jeg er igang med at skrive min kso opgave i sis (skolen i samfundet) min problemformulering lyder "er det skolens ansvar at opdrage eleverne omkring mobning". Mit problem i opgaven, ligger ved at jeg syntes jeg magler nogle teoretiker, med deres teorier som handler om dett område. På nuværende tidspunkt har jeg Bourdieus habitus tænkning og Gardners mange intelligenser. Men jeg mangler nogle flere, så hvis der er nogle som kan hjælpe mig med dette, vil jeg sætte stor pris på det.
Hilsen Tina
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension