Kun én voksen til mønsterbrud??
Jeg er igang med specialiseringsopgave omkring anbragte børn, og har i den forbindelse stødt på udlægningen; at der kun skal én betydningsfuld voksenrelation til for at mønsterbryde
- en voksen som viser at det vil barnet/den unge og som tror på barnet.
Hvilken teoretiker siger dette?
Jeg har snakket med en pædagogisk underviser, som mener det måske er Per Schultz Jørgensen, men her har jeg intet fundet.
Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg forgæves har forsøgt at finde det..
- Ann Sørensen
- en voksen som viser at det vil barnet/den unge og som tror på barnet.
Hvilken teoretiker siger dette?
Jeg har snakket med en pædagogisk underviser, som mener det måske er Per Schultz Jørgensen, men her har jeg intet fundet.
Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg forgæves har forsøgt at finde det..
- Ann Sørensen
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension